Min flicka har äntligen kommit ut.

Publicerat: 2010-02-09 / 19:59:50
Min älskade flicka har äntligen kommit ut!!

den 7 februari kl 16.10 kom min älskade lilla tös ut till världen, en liten Saga blev det.

fick värkar kl 05 el 06.00 Christian ringde till mölndal när ja hade värkar var 4 minut , o barnmorskan sa att de va upp till mej om ja ville komma in eller inte.
jag besluta mej för att jag ville ta en dusch hemma fast verkarna bara kom tätare å tätare , trodde ju att ja skulle få åka hem.

men kl 12.00 åkte vi in.
hon tog i mot mej en underbar människa, och hon undersökte mej å då va ja öppen redan 6-7 cm ochh hon sa att du blir kvar här idag för idag blir du mamma.

efter jag blivit undersökt flytttades jag till förlossningsrummet där jag fick lägga mej i ett bad.
jag spydde säker 15-30 gr för ja hann inte äta.
jag va ju 100 på att ja skulle ha ryggbedövning men barnmorskan sa att vi kunde vänta lite å se va ja tyckte sen, jag orka nog inte tjöta i mot tror jag så ja brydde mej inte.

sen helt plötsligt så va hon ute 16.10 och ja är så otroligt stolt över mej sj om man får skryta att ja bara hade lustgas för ja trodde verligen inte de om mej sj, därför tycker jag de e helt ok att ja gör de nu :D..

har iaf fått den finaste tösen man kan tänka sej.
hon e så himla fin, och ingen e lyckligare än va jag är....
gud va ja älskar min dotter!

Saga, Helen Starke Aronsson Vägde 3765g 51cm lång.


Bilder kommer !

kan inte fatta att ja fick en sån stadig tjej när jag va så pytteliten :D

Kommentarer - 13 St
Postat av: Anna

Hej gumman grattis!!!! Det blev en liten tjej.... Gud va nyfiken jag e! Och en stor liten goding, precis som min lilla 3875 vägde hon. Och jag såg ut som en valross jämfört med dig!! Hoppas att vi får se er snart. Pussa prinessan o hälsa farsan!!!

Skrivet den: 2010-02-09 / 21:29:38
Postat av: jasmin

gus så roligt , grattis till er :)

älskar dig kusin<3

Skrivet den: 2010-02-09 / 21:36:46
Postat av: Gun och Sofia

FANTASTISKT !!!

GRATTIS tusen grattis. Det var verkligen superduktigt gjort. Vilken fin upplevelse! att kunna föda så naturligt. Bra för bebisen också att den slapp bli påverkad av bedövning. Vi är glada att det gick så bra och för er och att ni är väl behållna. Grattis och välkommen till världen, lilla Saga Kram från Gun & Sofia

Skrivet den: 2010-02-09 / 23:15:12
Postat av: jennie

Grattis till dottern =) följer din blogg :) ett stort grattis till dig.

Skrivet den: 2010-02-10 / 08:55:44 / URL: http://jennie88.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis grattis till flickan! Grymt duktigt av dig att du klarade det utan ryggmärgsbedövning (:

Skrivet den: 2010-02-10 / 10:29:55
Postat av: Katinka Ung blivade mamma

Grattis och lycka till i framtiden

Skrivet den: 2010-02-10 / 10:42:48 / URL: http://katinkakoskinen.blogg.se/
Postat av: maja helenas mamma

Ett stort grattis till er strångt att bara ha lustgas

Skrivet den: 2010-02-10 / 12:20:29
Postat av: Marina

Grattis igen!



Du ska vara jätte stolt över dig själv som gjorde de med bara lustgas. Jag gjorde de båda gångerna men andra gången var jag säker på att jag skulle ha bedövning som du men tror att de blev samma för mig. Dom sa att vi skulle vänta lite och se om jag kände att jag behövde sen så besluta jag mig för att skita i det :) Vi tjejer är sjukt starka som klarar detta!! KRAMAR, ser fram emot att få se bilder på undret! :)

Skrivet den: 2010-02-11 / 21:44:52
Postat av: Sofia - Mamma till Levi

Grattis till din lilla tjej :) Mår ni bra allihop?

Skrivet den: 2010-02-12 / 01:08:02 / URL: http://sofiahivall.blogg.se/
Postat av: Vikky

tack för alla fina komerntarer!!! bilder på mitt underverk kommer senast till helgen <3



Anna - ja de bidde en tös:) ja jag fattar de inte sj at ja kunde få nått så stadigt ja som va så liten:)

bilder kommr senast till helgen. ni får komma å hälsa på nåndag,kramar ..



Skrivet den: 2010-02-12 / 10:14:11 / URL: http://viiikkkaaannn.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Grattis till er dotter!

Skrivet den: 2010-02-14 / 21:02:39 / URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Vikky

tack så mkt :)

Skrivet den: 2010-02-15 / 10:02:07 / URL: http://viiikkkaaannn.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Emy

Man får gratuelare så himla mycket =) Roligt att ni oxå fick en liten tjej =) Härligt att du oxå klarade det utan ryggbedövning :D hehe.. Allt bra med er annars?? kram

Skrivet den: 2010-02-18 / 08:08:00 / URL: http://erikstjejmalin.blogg.se/


← Namn

← E-postadress (publiceras ej)

← URL/Bloggadress

Kommentar:


         Kom ihåg mig?